Sarjana Keperawatan

Ketua Program Studi:
(Head of Study Program)

Hj.Tuti Pahria, S.Kp.,M.,Kes., Ph.D 

 

The organisation of Nursing High Education of Padjadjaran University consists of two study programs, which are academic and profession program.

In academic program , the graduates will receive bachelor degree of S.Kep and in profession program, the graduates will receive degree of Ners. Both program are held continually. Not only must the students undergo the academic education, but also they must undergo the nursing education as a whole to have career as professional nurse.

Penyelenggaraan pendidikan tinggi Keperawatan Universitas Padjadjaran terdiri dari dua program yaitu program akademik dan profesi.

Untuk program akademik   lulusan akan mendapatkan gelar sarjana S.Kep dan untuk lulusan profesi akan mendapatkan gelar Ners. Kedua program tersebut diselenggarakan secara berkesinambungan. Mahasiswa tidak bisa hanya menempuh pendidikan akademik (sarjana) saja, tetapi harus menempuh pendidikan keperawatan secara utuh untuk dapat berkarir sebagai perawat profesional

Visi  (Vision)

“In 2025 the Bachelor of Nursing Education study program will become a center for the study of science and the development of the nursing profession with excellence in the field of Palliative nursing in a holistic and integrated manner to improve the quality of human life”

“Tahun 2025 program studi Pendidikan Sarjana Keperawatan menjadi pusat kajian ilmu dan pengembangan profesi keperawatan dengan keunggulan pada  bidang keperawatan Paliatif secara holistik dan terintegrasi untuk peningkatan kualitas hidup manusia”

Misi (Mission)

  1. Organizing the institutional management of the Nursing Professional Education Study Program which consists of a professional and accountable Nursing and Nursing Professional Program.
  2. Organizing an integrated research-based education system with reference to national curriculum standards that are able to meet the demands of the global competitive nursing higher education service user community.
  3. Carrying out nursing research in the development of science and solving nursing problems.
  4. Organizing community service based on evidence practice that adopts science and technology and is culturally sensitive in improving the quality of nursing services.
  5. Organizing domestic and foreign cooperation to strengthen the implementation of the tri dharma of higher education.

 

  1. Menyelenggarakan manajemen kelembagaan Program Studi Pendidikan Profesi Ners yang terdiri dari program studi S1 Keperawatan dan Program Profesi Ners yang profesional dan akuntabel.
  2. Menyelenggarakan sistem pendidikan yang terintegrasi berbasis riset dengan mengacu pada standar kurikulum nasional yang mampu memenuhi tuntutan masyarakat pengguna jasa pendidikan tinggi keperawatan yang berdaya saing global.
  3. Menyelenggarakan riset keperawatan dalam pengembangan ilmu dan pemecahan masalah keperawatan.
  4. Menyelenggarakan pengabdian kepada masyarakat berlandaskan pada evidence practice yang mengadopsi IPTEK dan peka budaya dalam meningkatkan kualitas pelayanan keperawatan.
  5. Menyelenggarakan kerjasama dalam dan luar negeri untuk penguatan penyelenggaraan Tri Dharma Perguruan Tinggi.